לפיד שב לסורו: "למה הם מצאו כסף אתמול? לתמיכה בקברי אבות"

    "הייתי אתמול בלילה בעפולה, מאות אנשים. אנשים טובים, ישראלים טובים שאכפת להם מהמדינה שלהם ולא מבינים למה שכחו אותם? למה שכחו את החינוך של הילדים שלהם, ואת הבריאות של ההורים שלהם? למה הממשלה שכחה שהם קיימים וכל מה שהיא זוכרת זה איך לסדר קומבינות פוליטיות?"
    איתי גדסי 4 Comment on לפיד שב לסורו: "למה הם מצאו כסף אתמול? לתמיכה בקברי אבות"

    "יש כסף. יש תקופות שאין כסף. אני מבין את זה. הייתי שר אוצר. אבל עכשיו יש כסף. אחת התקופות שבהן הקופה הציבורית מלאה בכסף, רק שבמקום לאזרחים, הוא הולך לפוליטיקה" • אם גטאס עשה מה שחושדים שעשה, הוא בוגד עלוב שצריך לשבת בבית סוהר

    צילום: Hadas Parush/Flash90
    "הייתי אתמול בלילה בעפולה, מאות אנשים. אנשים טובים, ישראלים טובים שאכפת להם מהמדינה שלהם ולא מבינים למה שכחו אותם? למה שכחו את החינוך של הילדים שלהם, ואת הבריאות של ההורים שלהם? למה הממשלה שכחה שהם קיימים וכל מה שהיא זוכרת זה איך לסדר קומבינות פוליטיות?"
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר מפלגת 'יש עתיד' עדכן בפתח ישיבת הסיעה על פנייתו ליועמ"ש בדרישה לפעול להסרת חסינותו של ח"כ באסל גאטס: אם החשדות נגד ח"כ גאטס נכונים, צריך להשעות אותו מכנסת ישראל. כדי לזרז זאת פניתי היום ליועץ המשפטי לממשלה שיפעל מיידית להסרת חסינותו של חבר הכנסת באסל גטאס. מיידית. אני מבין שהיה ניסיון להפעיל גם את חוק ההדחה. אתם תסלחו לי, אבל זה מהלך אידיוטי. ככה לא נלחמים במי שמסייע לטרור. זה ייקח שלוש שנים של הליכים משפטיים ויתקע כל הליך אחר. אם גטאס עשה מה שחושדים שעשה, הוא בוגד עלוב שצריך לשבת בבית סוהר, לא לטייל בשנים הקרובות בעולם ולספר שרודפים אותו פוליטית.

    בהמשך תקף היום בחריפות את הממשלה על הקיצוץ הרוחבי שהעבירה בשביל צרכים פוליטיים על חשבון הכסף של אזרחי ישראל: "יש כסף. יש תקופות שאין כסף. אני מבין את זה. הייתי שר אוצר. אבל עכשיו יש כסף. אחת התקופות שבהן הקופה הציבורית מלאה בכסף, רק שבמקום לאזרחים, הוא הולך לפוליטיקה."

    "מה שקרה אתמול בישיבת הממשלה הוא חסר תקדים אפילו בממשלה הזו. ראש הממשלה הוא זה שהסביר לכולם שאין ברירה, צריך את הכסף לתחזוקה פוליטית. בסך הכל 2 מיליארד שקל קוצצו מהתקציבים החברתיים, והועברו לעניינים פוליטיים. כי כל מה שחשוב להם זו הפוליטיקה. הדבר היחיד שהממשלה הזו יודעת לייצר, זה מהלכים פוליטיים."

    "הייתי אתמול בלילה בעפולה, מאות אנשים. אנשים טובים, ישראלים טובים שאכפת להם מהמדינה שלהם ולא מבינים למה שכחו אותם? למה שכחו את החינוך של הילדים שלהם, ואת הבריאות של ההורים שלהם? למה הממשלה שכחה שהם קיימים וכל מה שהיא זוכרת זה איך לסדר קומבינות פוליטיות?"

    "למה הם כן מצאו כסף אתמול? שני מיליון שקל תמיכה בקברי אבות. אם באמת היה אכפת להם מאבותינו, אם הם באמת היו זוכרים מה ייצגו אבותינו, הם היו זוכרים שאנחנו קוראים בימים אלה בספר עמוס, שכתב בזעם בדיוק על זה, בדיוק על התנהגות כזו: לְהַקְטִין אֵיפָה וּלְהַגְדִּיל שֶׁקֶל, וּלְעַוֵּת מֹאזְנֵי מִרְמָה. ו לִקְנוֹת בַּכֶּסֶף דַּלִּים, וְאֶבְיוֹן בַּעֲבוּר נַעֲלָיִם… הַעַל זֹאת לֹא-תִרְגַּז הָאָרֶץ, וְאָבַל כָּל-יוֹשֵׁב בָּהּ; "



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      נראה שבתנך של לפיד יש כמה דפים קרועים
      כמו למשל: (ירמי' ט') "על מה אבדה הארץ על עזבם את תורתי"
      אבל גם בדפים שבתנך של לפיד הוא מסתכל בצורה מעוותת
      הרי לפי התחשיב של כל אנשי המקצוע משרד החינוך הונה במשך עשרות שנים את החינוך החרדי וזייף את ערך השעה מלבד רכיבים שלא שילם בגלוי ובמפוגן לחינוך החרדי כך שהחינוך החרדי (מוסדות הפטור והמוכש"ר) מקבל כבר עמה עשורים פחות מ-% תקצוב בעוד שבמשרד החינוך הציגו כאילו הוא פועל לפי התקנות המחייבות 75% למוכש"ר ו- 55% לפטור (שזה גם כן תקנות מעוותות שמפלות ילדים חרדים (גם כאלו שלומדים ליב"ה כמו המוכש"ר) רק בגלל שהם לומדים תורה
      לזה בדיוק התכוון הנביא כאמור:לְהַקְטִין אֵיפָה וּלְהַגְדִּיל שֶׁקֶל, וּלְעַוֵּת מֹאזְנֵי מִרְמָה. ו לִקְנוֹת בַּכֶּסֶף דַּלִּים, וְאֶבְיוֹן בַּעֲבוּר נַעֲלָיִם… הַעַל זֹאת לֹא-תִרְגַּז הָאָרֶץ, וְאָבַל כָּל-יוֹשֵׁב בָּהּ; "
      הנה התחשיב:

      הנה התחשיב (תואם גם מי שלא למד ליב"ה ולא סיים בגרות):

      חישוב לצורך דרישת השוואת תקצוב שעות הוראה ורכיבי שכר למוכש"ר החרדי לשיעור 75%

      בדיון בתקצוב שעות הוראה בחינוך יש להבחין בין שני מרכיבים: מספר שעות ההוראה הניתנות ועלות כל שעת הוראה
      בשתי מרכיבים אלו קיים פער של עשרות אחוזים
      בנוסף ישנם רכיבי שכר נלווים לשעות הוראה שחלק משמעותי מהם לא מתוקצבים או מתוקצבים בחסר למוסדות המוכש"ר .

      בנייר עמדה של משרד רו"ח מישו"ר חשבות שהוגש לכנסת, לצורך בדיקת הפערים בין מוסדות חרדים למוסדות הרשמיים נערך חישוב באחוזים של שיעור תקציב בפועל למוסדות חינוך במגזר החרדים ובו שקלול של מכלול רכיבים אלו בצירוף חישוב תקצוב מינהל ומינהל פדגוגי והצטיידות המשומים למוסדות הרשמי בלבד.
      הבדיקה התבססה כל בסיס נתונים תקציביים של 2011
      לפי העולה מבדיקת משרד רו"ח מישו"ר חשבות עולה כי תקצוב תלמיד מוכש"ר (שיעור חוק 75%) מתוקצב בפועל בשיעור 30% בלבד מסל תקצוב תלמידי החינוך הרשמי.
      (במסמך האמור הובהר על ידי משר רו"ח שיקוביצקי כי בפועל קיימים פערים נוספים שלא נכללו בחישוב בנוגע לרכיבים תקציביים כגון: רשויות מקומיות, תקציבי בינוי ותפעול )

      על פי מסמך של מרכז המחקר המידע של הכנסת בעריכת אתי וייסבלאי,
      עלויות שעת ההוראה הממוצעת משקפות, משנת הלימודים תשע"ג ואילך, את הגידול בשכר המורים בעקבות הסכם "אופק חדש", החל כיום בכל בתי-הספר היסודיים בחינוך הרשמי. בעקבות זאת, עלות שעת ההוראה הממוצעת של מורים בבתי-ספר יסודיים בחינוך הרשמי גדלה בכ- 37% בשנים תשע"ב–תשע"ג. לעומת שנת 2011 (בה רפורמת אופק חדש פעלה באופן חלקי ) שנה עליה התבסס חישוב של משרד רו"ח מישו"ר חשבות
      בהתאם לכך יש להוסיף לחישוב הפרשי האחוזים את הגידול בשעות הוראה שהתווסף (כאמור תוספת 37%, ולפיכך עולה כי תקצוב תלמיד מוכש"ר (שיעור חוק 75%) מתוקצב בפועל בפחות משיעור 20% מסל תקצוב תלמידי החינוך הרשמי.
      להשלמת חישוב ומדידת הפערים יש להוסיף:
      תקציב שירותי היקף(תוקצב בשנת 2014 – בסך -6 מיליארד ₪ שזהו שיעור 50% מעלות התקצוב השוטף של חינוך יסודי שחושב על ידי מישו"ר חשבות) – תקציב סיוע בתחזוקת ביה"ס (שרתים, מזכירים, סייעות טיפוליות, אבטחת מוסדות חינוך, לבורנטים, ספרנים, עובדי אחזקה, אחראי ציוד ועובדי סיוע), כולל גם הסעות, שיפוצים ופיתוח. (מצו"ב בקובץ מסמך החתום ע"י מירי כהן מנהלת תחום עלויות ותקציב חינוך מוניציפלי בנושא השתתפות משרד החינוך בתקציב הרשויות המקומיות והבעלויות לשנת התשע"ז, ובו פורט בעמוד מס' 60 אופן חישוב תקציב שירותי ההיקף) מערך שירותי העזר כולל שירותי היקף כוללים שאינם שירותי חינוך, אך נחוצים לתפעול שוטף ויעיל של המערכת.
      כן יש להוסיף,
      תוספת תקצוב משלימה – חינוך בלתי פורמאלי הניתן במשותף על ידי משרד החינוך והמשרד לשוויון חברתי ומשרדי ממשלה אחרים, ובהם המשרד לביטחון פנים, משרד הרווחה והשירותים החברתיים, המשרד לקליטת העלייה, משרד התרבות והספורט ומשרד הבריאות מעורבים במימון ובפיתוח של תוכניות שונות בחינוך הבלתי פורמלי. מעורבות זו היא בהתאם לתפקידו של כל משרד, למטרות שהגדיר לעצמו,
      לאוכלוסיות שהוא מטפל בהן וליכולת הביצוע והמימון שלו. (תקצוב משרד החינוך לחינוך היסודי הרשמי ברכיב זה מוערך על ידינו בשיעור כ- 5% תקצוב ביחס לשיעור התקצוב השוטף של החינוך הרשמי )
      שקלול הפערים באחוזים בהתחשב ברכיבים האמורים מפחית את שיעור תקצוב תלמידי מוכש"ר חרדים לכפחות מ- 10% תקצוב!
      אם נוסיף לחשבון זה, את היעדר תקצוב מוסדות המוכש"ר על פי רוב מצד הרשויות המוציפאליות
      ועוד אם נוסיף היעדר התיחסות בתקצוב חינוך המוכש"ר החרדי לרזרבות תקציביות שמעביר משרד האוצר פעמים רבות לקראת סוף שנת כספים – מהם החינוך המוכש"ר מעולם לא קיבל מזה מאומה!
      נמצא כי שעור תקצוב תלמידי המוכש"ר החרדי לאחוזים מזעריים ביותר,על גבול אחוזים בודדים!

      1. "הרי לפי התחשיב של כל אנשי המקצוע משרד החינוך הונה במשך עשרות שנים את החינוך החרדי וזייף את ערך השעה מלבד רכיבים שלא שילם בגלוי ובמפוגן לחינוך החרדי כך שהחינוך החרדי"

        גני המוכש"ר עושקים את שכר הגננות, ומובילים בהונאה של ערך שעה אחוזי משרה וכדו'
        מידה כנגד מידה – התקציבים שלהם מקוצצים!!

      2. תקציב משרד החינוך כ-21,000 ש"ח לגן ילדים חרדי ממוצע
        מספיק -בהחלט- לשלם לצוות הגן את שכרו ההגון ועוד יישאר עודף למנהלים

    2. 3

      כמו בסיפור של רבי יונתן אייבשיץ עם אילוף החתול כל האילופים לא עזרו כשהחתול ראה עכבר גם כאן לפיד יפריש חלה וילך לכותל וירוץ למגדל העמק וינסה להתקרב לחרדים אבל כשהוא רואה חרדי זה בורח לו